
Επιλογής
Επιλογής
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιλογής, Ειδικού υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα στοχεύει στην εκπαίδευση των προπτυχιακών φοιτητών σε θέματα λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων με τη χρήση πολυκριτηριακών μεθόδων. Σκοπός είναι να γνωρίσουν τη θεωρία και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ποια είναι τα δομικά στοιχεία ενός προβλήματος λήψης επιχειρηματικής απόφασης και πως αντιμετωπίζονται τα προβλήματα πολλαπλών εναλλακτικών επιλογών υπό πολλαπλά κριτήρια. Διδάσκονται οι βασικές μέθοδοι πολυκριτηριακής ανάλυσης όπως η Μέθοδος Πολυκριτηριακής Θεωρίας Χρησιμότητας/Αξίας, η PROMETHEE και η ELECTRE καθώς επίσης εφαρμογές, παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης. Επίσης παρουσιάζονται μέθοδοι για τη λήψη αποφάσεων σε καθεστώς αβεβαιότητας (κριτήρια Maximin, Maximax, Hurwicz, Minimax Regret, Μέσης Τιμής), καθώς και μέθοδοι για λήψη απόφασης σε συνθήκες ρίσκου. Ειδική ενότητα αφιερώνεται στη Θεωρία Χρησιμότητας και τις συναρτήσεις χρησιμότητας εκφράζοντας και ερμηνεύοντας τη συμπεριφορά ενός αποφασίζοντα. Γενικά, το μάθημα έχει ως σκοπό τη σφαιρική και ολοκληρωμένη προσέγγιση των σχετικών προβλημάτων, τη διάδραση με τους σπουδαστές και την πραγματοποίηση ενός παιγνίου προσομοίωσης λήψης αποφάσεων με αντικείμενο τις επιχειρηματικές αποφάσεις σε πολυκριτηριακό περιβάλλον. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση: Να κατανοεί τη θεωρία και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων Να διατυπώνει ένα πρόβλημα απόφασης λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους και τις μεταβλητές απόφασης Να επιλέγει την κατάλληλη τεχνική επίλυσης ενός προβλήματος Να διατυπώνει μαθηματικά υποδείγματα
|
Γενικές Ικανότητες |
Μελέτη και ανάλυση δεδομένων και πληροφοριών Ανάλυση και διαμόρφωση σύνθετων και πολυπαραγοντικών προβλημάτων Λήψη αποφάσεων υπό διαφορετικά καθεστώτα δόμησης πληροφορίας Προαγωγής της δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Προσομοίωση λήψης αποφάσεων μέσω της διεξαγωγής επιχειρηματικού παιγνίου Χρήση μεθόδων και τεχνολογιών πληροφορικής (υπολογιστικά εργαλεία, πακέτα λογισμικού) |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Πρόσωπο με πρόσωπο. Ανοικτές δημόσιες παραδόσεις διαλέξεις στην αίθουσα. Υλοποίηση παραδειγμάτων και ασκήσεων στην τάξη από τους φοιτητές | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση πληροφορικής κατά τη διδασκαλία (υπολογιστικά εργαλεία, πακέτα εξειδικευμένου λογισμικού) Υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass |
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις (επίλυση προβλημάτων), Επίδοση στο Παίγνιο Προσομοίωσης Λήψης Επιχειρηματικών Αποφάσεων (εργαστηριακή εργασία) |
Βιβλίο 1: Γρηγόρης Πραστάκος. Διοικητική Επιστήμη: Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων στην Κοινωνία της Πληροφορίας, 2η Έκδοση, 2017, Εκδόσεις ΑΘ. Σταμούλης Βιβλίο 2: Γιάννης Σίσκος, Μοντέλα Αποφάσεων. Μεθοδολογία Επιχειρησιακής Έρευνας. Θεωρία Πολυκριτήριας Ανάλυσης. Εφαρμογές σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς, 2008, Εκδόσεις Nέων Tεχνολογιών, Αθήνα Βιβλίο 3: Παντελής Υψηλάντης. Επιχειρησιακή Έρευνα. Μέθοδοι και τεχνικές λήψης αποφάσεων, 5η Έκδοση, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, 2015. Βιβλίο 4: Salvatore Greco, Matthias Ehrgott, José Rui Figueira (Eds.), Multiple Criteria Decision Analysis: State of the Art Surveys, 2016, Springer-Verlag New York |